Thursday, September 26, 2013

“Lia pergi tinggalkan kami”

“Lia pergi tinggalkan kami”Jelas terlihat kesayuan dan kesedihan Marlina (tengah) semasa meriba jenazah anak bongsunya buat kali terakhir, semalam.

GUAL PERIOK – "Terdetik di hati merasakan Lia akan pergi meninggalkan saya tidak lama lagi," luah Marlina Ab Rahman, 33 mengenangkan detik-detik sebelum anak bongsunya, Lia Nur Zahirah Osman, sembilan bulan menghembuskan nafas terakhir di Kampung Tersang, semalam.

Sayu hati Marlina apabila naluri keibuan yang kuat mengatakan anak bongsu dari enam beradik itu bakal mengikut jejak dua kakaknya menjadi kenyataan.

Menurut Marlina, selepas mendapat rawatan daripada pengamal Perubatan Islam at-Tobibi, Datuk Shamsuri Shafie, Rabu lalu, Lia sudah pandai tersenyum serta kurang menangis, malah aktif bergerak.

"Namun pada jam 12 tengah hari, Lia kelihatan letih dan kurang bermaya. Dia diletakkan di atas tilam untuk berehat.

"Tidak semena-mena hati saya berasa amat sayu. Malah saya hampir menitiskan air mata kerana merasakan usia Lia tidak panjang," cerita Marlina mengenang kembali detik-detik akhir sebelum pemergian Lia.

Marlina berkata, Lia menghembuskan nafas terakhir pada jam 1.15 petang di samping suami serta dua orang tuanya.

Jenazah Lia Nur Zahirah telah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Luar, Gual Periok pada jam 5 petang semalam.

Sebelum ini penderitaan adik Lia yang menghidap penyakit misteri tiga bulan selepas dilahirkan telah mendapat perhatian Sinar Harian.

Adik Lia dipercayai mengalami gangguan saka keluarga atau makhluk halus (iblis), malah darahnya dikatakan dihisap sehingga hampir kering.

Akibat perkara berkenaan, badan adik Lia semakin susut, cengkung dan boleh dikatakan hanya tinggal kulit dan tulang.

No comments:

Post a Comment