Friday, January 24, 2014

Cari Suami untuk Puterinya, Pengusaha Tawarkan wang 130 juta dolar AS

Gigi Chao (kanan) dan pasangannya, Sean Eav.
HONGKONG,    Konglomerat hartanah Hongkong Cecil Chao, Khamis (23/1/2014), menjanjikan wang sebesar 130 juta dolar AS     bagi seorang lelaki yang boleh memujuk puterinya Gigi untuk menikah.

Sebenarnya, dua tahun lalu, Chao sudah menjadi perhatian setelah menjanjikan wang untuk tujuan yang sama.   Ketika itu, sebanyak 20,000 lelaki  menanggapi tawaran Chao namun tak seorang pun boleh meluluhkan hati Gigi dan mengajaknya berkahwin.

Chao yang berusia 77 tahun itu rupanya belum menyerah untuk memujuk agar puterinya yang lesbian agar memilih seorang lelaki sebagai pendampingnya.

"Saya tak ingin mencampuri kehidupan peribadi puteri saya. Saya hanya ingin dia memiliki kehidupan pernikahan yang baik, memiliki anak dan mewarisi perniagaan saya," kata Chao.

Namun, usaha Chao ini untuk membuat Gigi dan pasangan perempuannya selama sembilan tahun terakhir Sean Eav merasa tak selesa. Demikian dilaporkan harian South China Morning Post.

"Saya kira wang yang ditawarkan ayah saya tidak akan mendapatkan seorang lelaki yang menurut saya menarik," kata Gigi (33).

"Saya akan sangat senang berteman dengan seorang lelaki yang mau mendermakan wang banyak untuk lembaga amal saya "Faith in Love" yang tak mempermasalahkan status saya yang sudah beristeri," tambah Gigi.

"Dan hal terakhir yang ingin saya katakan, terima kasih ayah, saya mencintaimu," lanjut Gigi.

Gigi dikhabarkan sudah mengahwini Sean Eav di Perancis pada 2012, meski perkahwinan sesama jenis kelamin tidak diakui di Hongkong.

Gigi mengatakan apa yang dilakukan ayahnya adalah bentuk kecintaannya kepada dirinya. Namun, dia sudah berulang kali meminta ayahnya untuk berhenti menawarkan hadiah wang untuk mendapatkan calon suami bagi dirinya.KOMPAS.com
Editor: Ervan Hardoko
SumberAFP

No comments:

Post a Comment