Friday, February 28, 2014

Yingluck tidak minat berdebat


Ia bererti cadangan itu tidak mungkin akan diadakan. 
Yingluck yang melakukan lawatan di sini berkata dia lebih gemar berunding untuk mengakhiri konflik politik negara itu, namun mempertikaikan apa yang boleh dijadikan asas perbincangan dengan saingannya itu. 

“Adakah ia termasuk dalam rangka peruntukan perlembagaan? Jika tidak, apa gunanya berbincang kerana tidak akan membawa sebarang penyelesaian,” katanya.
Foto
YINGLUCK disambut orang ramai di Chiang Mai.

Yingluck mengulas cabaran dikeluarkan ketua Jawatankuasa Pembaharuan Demokratik Rakyat (PDRC) itu untuk bersemuka dalam debat.

Menurutnya, PDRC mesti menghentikan semua tunjuk perasaan terlebih dulu. 
“Rakyat mahukan demonstrasi mereka ditamatkan,” katanya. 

Suthep sebelum itu berkata dia bersetuju berbincang dengan syarat Yingluck duduk bersemuka dengannya manakala proses rundingan ditayangkan secara langsung di seluruh negara supaya dapat disaksikan rakyat. 

Suthep berkata, dia bersedia mewakili ‘perhimpunan pemberontakan besar’ atau ‘muan maha prachachon’ dalam rundingan dengan Yingluck asalkan ia hanya membabitkan mereka berdua. 

Sementara itu, jurucakap PDRC Akanat Promphan berkata, cadangan Suthep itu berikutan gesaan Yingluck supaya PDRC bekerja sama mengakhiri krisis berkenaan.- Agensi
Artikel ini disiarkan pada : 2014/02/28

No comments:

Post a Comment