Thursday, March 12, 2015

Zakia jalani rawatan psikologi, kaunseling



GAMBAR terbaharu Zakia bersama isterinya, Sharifah Erna dan anak mereka, Muhammad Hisyam Izzuddin yang dirakam baru-baru ini.


KOTA KINABALU – Polis Diraja Malaysia (PDRM) masih memantau perkembangan emosi Lans Koperal Zakia melalui rawatan psikologi dan kaunseling.
Sumber keselamatan berkata, semalam merupakan hari kedua Zakia menjalani rawatan pakar berkenaan kerana dibimbangi mengalami trauma teruk ekoran telah diculik oleh pengganas Sulu dalam serang hendap di Mabul Water Bungalows Resort, Pulau Mabul, Semporna, Sabah tahun lalu.
“Kesihatan Zakia berada pada tahap baik tetapi masih dalam proses pemantauan bagi memastikannya benar-benar pulih daripada segi fizikal, mental dan rohani. Hari ini (semalam) adalah hari kedua Zakia menjalani rawatan tersebut. Kita tahu dia pasti trauma dengan apa yang berlaku (penculikannya sebelum ini),” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Menurut sumber tersebut, pihak keselamatan juga belum menemubual anggota polis itu kerana masih menunggu laporan penuh kesihatannya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0312&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm#ixzz3U92eGvV4 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment