Friday, April 10, 2015

Dr Mahathir Mahu 'Jambatan Bengkok' - Najib


Diterbitkan: Jumaat, 10 April 2015 12:40 AM

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak  mendedahkan bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad pernah menyuarakan hasratnya supaya kerajaan meneruskan projek pembinaan 'jambatan bengkok' yang menghubungkan Malaysia-Singapura.

Selain itu Najib berkata, bekas Perdana Menteri paling lama berkhidmat tersebut juga pernah menyuarakan bantahannya terhadap pelaksanaan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang dilaksanakan kerajaan.

"Ada satu, dua perkara yang beliau nak saya buat. Tapi saya dah beri pandangan atas perkara ini. Misalnya beliau tak setuju BR1M, beliau minta buat (bina) 'jambatan bengkok' menggantikan tambak Johor yang ada sekarang ini.

"Tapi saya dah beri pandangan atas hal ini dan sebagainya. Jadi saya anggap ini sebagai perbincangan antara dua individu," katanya dalam program Soal Jawab TV3 Edisi Khas bersama Perdana Menteri malam ini, yang dihoskan Hamdan Ahmir.

Perdana Menteri berkata, kemungkinan dua isu berkenaan menjadi asas kepada serangan berterusan Dr Mahathir terhadap kepimpinannya.

Sebelum ini perundingan dan pelaksanaan pembinaan jambatan bengkok atau 'Jambatan Indah' diilhamkan Dr Mahathir ketika masih berkhidmat sebagai Perdana Menteri.

Bagaimanapun pembinaan jambatan bengkok dibatalkan atas keputusan kerajaan semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri.

No comments:

Post a Comment