Saturday, April 25, 2015

'Saya Seorang Wanita' - Bruce Jenner


Diterbitkan: Sabtu, 25 April 2015 10:49 AM

LOS ANGELES: Bruce Jenner, 65, yang merupakan jaguh Sukan Olimpik dan juga bintang program siri realiti tampil sebagai transgender pada Jumaat dengan membuat pengakuan: "Dengan segala niat dan hasrat, saya adalah seorang wanita."
Beliau yang membuat pengakuan menerusi satu temuramah di saluran televisyen ABC News berkata dirinya bergelumang dengan masalah seksualiti itu sejak kecil.
"Saya sentiasa keliru dengan identiti jantina saya sejak kecil," katanya kepada pengacara ABC News, Diane Sawyer.
"Inilah saya, terperangkap... dan saya benci dengan perkataan ini, perempuan yang terperangkap dalam badan lelaki. Saya benci dengan istilah itu."
Bruce Jenner merupakan bintang siri realiti 'Keeping Up with the Kardashians'. 
"Saya melihat begini... Bruce sentiasa bercakap bohong. Dia hidup dengan pembohongan sepanjang hidupnya mengenai siapakah dirinya. Dan saya tidak dapat melakukannya lagi," kata Jenner.
"Otak saya lebih kepada wanita berbanding lelaki," tambahnya.
"Ia sukar bagi semua orang untuk memahaminya, tetapi itulah naluri saya." - ABC News

No comments:

Post a Comment