Wednesday, November 11, 2015

Nasib bapa tunggal berubah selepas kisah jadi viral di internet



MOSS bersama anak lelakinya, Zhi semasa bertemu dengan Logothetis (kanan) di bandar Denver, Colorado baru-baru ini.


DENVER, Colorado – Nasib seorang bapa tunggal berubah apabila kisah hidupnya dirakam dan menjadi viral selepas disiarkan di internet baru-baru ini.
James Moss sebelum ini menjadi gelandangan bersama anaknya Zhi yang berusia satu tahun di bandar ini dan secara kebetulan bertemu dengan penceramah motivasi, Leon Logothetis yang mengembara bagi membuat rakaman kisah kebaikan manusia di seluruh dunia.
Moss memberitahu Logothetis bahawa dia telah berputus asa dengan kehidupannya di New York dan berharap perpindahan ke Colorado dapat mengubah kehidupannya.
Logothetis kemudian memberikan lelaki itu wang AS$1,000 (RM4,400) bagi membolehkan dia tinggal di sebuah hotel selama seminggu dan memuat naik kisahnya di YouTube.
Video di bawah akaun #GoBeKind itu ditonton lebih 600,000 kali sehingga memberi inspirasi seorang wanita, Kayla Heskett dari Kansas untuk menubuhkan dana, GoFundMe yang akhirnya berjaya mengumpul derma kira-kira AS$30,000 (RM131,000).
“Saya tidak pernah terfikir perbuatan kecil seperti itu mencetuskan kesan yang besar,” kata Moss yang membeli sebuah kereta untuk berulang-alik ke tempat kerja baharu selain memiliki kediaman sementara untuknya dua beranak. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1111&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm#ixzz3r8JyvG4r 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment