Thursday, June 3, 2010

Ada bukti berlaku "anal penetration" - saksi


03/06/2010 4:09pm

KUALA LUMPUR - Pakar bedah am Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Mohd. Razali Ibrahim berkata, terdapat bukti bahawa berlakunyaanal penetration terhadap Mohd. Saiful Bukhari Azlan walaupun tiada kecederaan ditemui pada bahagian rectum.
Ketika memberikan keterangan sebagai saksi kedua pada perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi di sini hari ini, beliau berkata, rumusan itu dibuat selepas meneliti beberapa laporan kimia serta membuat pemeriksaan ke atas pengadu.
Dr. Mohd. Razali berkata, beliau mengambil tiga sampel dari bahagian dubur Mohd. Saiful iaitu satu sampel dari bahagian luar anus manakala dua lagi di bahagian dalam rectum.
Bagaimanapun peguam, Karpal Singh membangkitkan isu bahasa kerana pakar forensik pihak pembelaan, Dr. David Wells tidak dapat memahami keterangan saksi yang diberi dalam bahasa Melayu.
Perbicaraan kes itu akhirnya ditangguhkan sehingga esok selepas mahkamah membenarkan permohonan Karpal yang ingin merujuk kepada pakar forensik dari Australia itu sebelum mula menyoal balas Dr. Mohd. Razali. - Utusan

No comments:

Post a Comment