Wednesday, November 17, 2010

MB Kedah tarik balik larangan media cetak arus perdana





2010/11/17

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam menarik semula larangan terhadap media cetak arus perdana untuk membuat liputan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) dan aktiviti kerajaan negeri. 

Bagaimanapun, kerajaan negeri masih mengekalkan sekatan itu terhadap dua stesen media elektronik sehingga tempoh tertentu.Beliau berkata, penarikan semula larangan itu dibuat selepas pihaknya membuat penelitian dan mendapati laporan oleh akhbar arus perdana termasuk akhbar tidak keterlaluan dan masih bersifat mengkritik kerajaan yang ditadbirnya.
Bagaimanapun katanya, larangan terhadap dua stesen televisyen iaitu TV3 dan RTM masih dikekalkan berikutan beberapa laporan yang didakwanya lebih bersifat provokasi serta tidak tepat terhadap kerajaan negeri Kedah. 
Media cetak boleh buat liputan macam biasa seperti sebelum ini, tetapi untuk TV3 dan RTM ia (larangan) masih dikekalkan hingga tempoh tertentu. 

Kita lihat dulu keadaannya macam mana selepas itu kita akan buat keputusan bila kita rasa sesuai, katanya pada sidang media di Wisma Negeri di sini, petang semalam. 

Azizan berkata, sebagai Menteri Besar beliau sedia menerima kritikan mengenai pentadbirannya daripada media, asalkan ia berlandaskan asas berita tepat dan jelas. 

No comments:

Post a Comment