Monday, December 20, 2010

Syiah umpama musuh dalam selimut

Syiah umpama musuh dalam selimut, api dalam sekam memakan dari dalam tanpa diketahui orang.
lihatlah negara iran sekarang yang diperintah oleh syiah dan negara iraq baru saja  dikuasai politiknya
oleh syiah selepas ditawan tentera Amerika. Begitu juga dengan Afghanistan, syiah membantu Amerika menawan Afghanistan.semua negara yang berjiran dengan iran hancur satu persatu dengan kejahatan syiah
umpama api dalam sekam mmemakan dari dalam. Apa jadi [ada negara Yaman sekarang/ Yaman juga
diresapi syiah. Yaman tak pernah aman selalu berperang. Apa jadi pada Pakistan sekarang? Pakistan juga tak
peranah aman selalu berlaku kekacauan. pakitan juga diresapi fahaman syiah.Jangan biarkan benih syiah
tumbuh diMalaysia.Apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein adalah pandandangan
dari luaran saja yang nampak baik, tapi ancaman sebenar memerlukan masa yang panjang sedikit demi sedikit
yang apabila disedari sudahpun terlambat.Syiah adalah yahudi yang menggunakan tiket islam untuk mengelabui
mata orang Islam.Buktinya Amerika tidak pernah menyerang Iran sebaliknya bersekongkol dengan Iran
menyerang negara-negara islam sepeti Iraq, Afghanistan dan lain-lain

Syiah bukan ancaman
KUALA LUMPUR - Kerajaan menyifatkan aktiviti ajaran Syiah yang terdapat di negara ini tidak menimbulkan sebarang ancaman yang membimbangkan kepada keselamatan negara.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, hasil pemantauan pihaknya mendapati fahaman Syiah yang diamalkan di negara ini tidak mempunyai sebarang unsur militan dan keganasan sehingga boleh mengancam keselamatan.
"Dari segi fahaman, kita minta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan agensi berkaitan untuk memantau tetapi dari segi keselamatan ajaran tersebut ia tidak menimbulkan sebarang ancaman yang membimbangkan," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan majlis Mesra Rakyat Bandar Ampang di Taman Industri Hata, Pandan Mewah di sini semalam.
Turut hadir pada majlis itu ialah Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan Ahli Parlimen Pandan, Datuk Seri Ong Tee Keat.
Kosmo! pada Khamis lalu melaporkan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berjaya membongkar satu kumpulan ajaran sesat yang dipercayai mengamalkan fahaman Syiah dalam satu serbuan di kawasan rumah kedai di Taman Sri Gombak.
Kumpulan tersebut dikatakan menghalalkan para pengikutnya bernikah secara kontrak, membenarkan sembahyang jamak dilakukan pada bila-bila masa dan percaya bahawa dosa mereka akan terhapus jika sanggup memukul dan mencederakan diri sendiri dengan rantai besi.
Jelas Hishammuddin, kerajaan sentiasa memantau aktiviti serta isu-isu berkaitan dengan keganasan militan dengan bekerjasama rapat dengan negara-negara seperti Arab Saudi, Iran selain Indonesia dan Singapura bagi mendapat sebanyak mungkin maklumat mengenai gerakan-gerakan tersebut.
"Bagi saya tidak kiralah agama Kristian, Buddha atau Islam yang penting ialah keganasan dan militan ini wujud di mana-mana dan terbukti terdapat di mana-mana negara," ujarnya.
Dalam perkembangan lain, beliau berkata, pihaknya menjangkakan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) bagi indeks jenayah jalanan dan jenayah keseluruhan bakal diumumkan pada minggu kedua Januari tahun hadapan.
KOSMO

No comments:

Post a Comment