Sunday, February 13, 2011

Pesakit urat saraf terima bantuan

SH: "

SEGAMAT - Seorang pesakit urat saraf yang berpunca dari kencing manis di sini menerima sumbangan dari Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam petang semalam di Hospital Segamat.

Subramaniam berkata, beliau melihat keadaan pesakit ini memang cukup menyedihkan dan terpaksa menanggung kesakitan ini dalam masa yang lama.

“Saya difahamkan pesakit ini telah dirawat di sebuah hospital di Kuala Lumpur selama tujuh bulan dan hampir sebulan telah dipindahkan di Hospital Segamat setelah menunjukkan perubahan yang memberangsangkan.

“Akibat dari penyakit yang dihadapinya, kaki kanan pesakit ini terpaksa dipotong hingga atas lutut dan kini kita difahamkan penyakitnya sudah mula berkurangan dan berharap cepat sembuh,” katanya.

Pada masa sama, Subramaniam turut menghulurkan bantuan kerusi roda bagi memudahkan pesakit itu bergerak apabila sudah dibenarkan keluar oleh pihak hospital.

Pesakit, Fathilah Ahmad, 62, berkata, pemberian ini amat berharga baginya memandangkan kaki kanannya telah tiada akibat dari penyakit yang dihadapinya.

“Perhatian yang ditunjukkan oleh Datuk S Subramaniam ini menunjukkan beliau begitu prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh rakyat lebih-lebih lagi kepada penduduk yang kurang berkemampuan,” :katanya."

No comments:

Post a Comment