Wednesday, May 18, 2011

‘Dah kaya tak mau mak’

myMetro

SEPANG: “Bila sudah besar, sudah kaya...sombong, tak nak mak lagi,” luah R Mariayee, 76, yang mendakwa ditinggalkan enam anak ketika mendapat rawatan di Hospital Seremban, Negeri Sembilan, lebih setahun lalu.

Pesara kerajaan itu berkata, dia terlantar di hospital berkenaan kira-kira sebulan selepas kakinya patah akibat terjatuh di rumah.
Namun, selepas sembuh dan dibenarkan pulang, semua anaknya enggan mengambilnya dari hospital, menyebabkan dia tiada tempat untuk berlindung.

Bagaimanapun, dia bernasib baik kerana jiran bersimpati dan mengambilnya dari hospital serta menjaganya di rumah sebelum diserahkan ke Pertubuhan Rumah Kebajikan Subadhra di Sepang Putra, Sungai Pelek, di sini, setahun lalu.


Mariayee yang lebih mesra dipanggil Mary berkata, dia amat merindui anaknya yang kini bekerja di sekitar Kuala Lumpur, namun perasaan itu terpaksa dipendamkan kerana mereka langsung tidak mengingatinya.



“Sejak saya tinggal di rumah ini, seorang pun anak tidak datang melawat walaupun mereka tahu saya tinggal di sini. Mereka sudah tidak mempedulikan saya."

No comments:

Post a Comment