Friday, December 23, 2011

Hassan Ali, Nasharuddin, Saari dipanggil

Tuan Ibrahim Tuan Man
SHAH ALAM – Pas akan memanggil bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan Ketua Penerangan Pas Selangor, Shaari Sungip berhubung beberapa isu berbangkit.
Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, penjelasan ini mesti dilakukan, supaya parti tidak lagi perlu membazir masa melayan pertikaian yang timbul akibat kecil hati terhadap sesuatu kesilapan yang kecil, ego, berlebihan dan keengganan sesetengah pihak menerima keputusan parti dan jamaah.
Menurutnya, melihat situasi pilihan raya umum yang semakin hampir, Pas menegaskan parti tidak akan bertolak ansur dalam sebarang sabotaj samada dalam mahupun luar yang mengganggu persiapan akhir parti.
“Seluruh tumpuan kerja mesti difokus kepada persiapan akhir ini daripada melayan kerenah – kerenah segelintir pemimpin yang ada berbeza pandangan terhadap dasar parti yang dijamin arahnya oleh Majlis Syura.
“Semua ahli mesti memainkan peranan sebagai ‘team player’ untuk memastikan jamaah bergerak dalam keadaan baik dan harmoni,” katanya.
Katanya, Pas ialah sebuah parti dan jamaah yang berdemokrasi, segala keputusan bukanlah keputusan individu tapi keputusan jemaah.
“Apabila keputusan telah dibuat, dan Majlis Syura telah mengesahkan bahawa keputusan tersebut selari dengan dasar Islam, setiap ahli Pas perlu bergerak pada arah yang sama untuk membawa parti mencapai matlamat yang disasarkan dan memenangkan Islam,” katanya.
Kepada ahli-ahli Pas, ingatlah ‘apa yang ada ialah hari ini, yang lepas tidak akan datang kembali, yang depan tidak menentu lagi.’ Oleh itu, pendamkan dendam, buangkan kekecilan hati, ketepikan kepentingan individu dan kembalikan fokus dan bergerak ke depan untuk memenangkan parti.
Hassan Ali, Nasharuddin, Saari dipanggil - Politik - Sinar Harian:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment