Saturday, March 17, 2012

Bapa tiri: Tunggu keadaan reda

Bapa tiri: Tunggu keadaan reda - Nasional - Sinar Harian:
Dirang
PASIR GUDANG – Bapa tiri, Dirang menghargai bantuan dihulurkan banyak pihak termasuk tawaran kerja untuknya.
Lima Medeng, 26, berkata, ada pihak menawarkannya bekerja di ladang kelapa sawit termasuk penginapan di Kota Tinggi, tetapi terpaksa ditolak kerana memikirkan keselamatan keluarganya.

Menurutnya, dia lebih cenderung bekerja di pelabuhan kerana berpengalaman dalam bidang itu sejak 2009.

“Saya sebelum ini bekerja di Pelabuhan Klang sejak 2009, sebelum terpaksa berpindah ke sini kerana kontrak kerja tidak dapat disambung lagi.

“Kalau ada rezeki saya memang mahu meneruskan pekerjaan dalam bidang ini, tetapi terpaksa menunggu sehingga keadaan reda dan semuanya selesai,” katanya ketika menerima sumbangan daripada pihak Econsave di sini, semalam.

LIma berkata, dia berhasrat memiliki pengangkutan sendiri seperti motosikal untuk memudahkannya pergerakkannya-ke tempat kerja.

Dalam pada itu, Pengurus Operasi Econsave Cash and Carry Sendirian Berhad Negeri, Mas Imran Adam berkata, pihaknya bersedia menawarkan pekerjaan kerana mempunyai tiga kekosongan pelbagai jawatan.

Menurutnya, pihaknya mengikuti perkembangan sejak mula Dirang dilaporkan hilang sehingga turut berusaha menampal poster kanak-kanak itu di Econsave Pasir Gudang.

“Kita boleh menawarkan pekerjaan secara sepenuh masa atau sambilan me­ngikut kesesuaian, ” katanya.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment