Friday, May 25, 2012

PRU13: Peluang 50-50 di tiga negeri

PRU13: Peluang 50-50 di tiga negeri - Politik - Sinar Harian:

Mohamad Sabu
Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu
ROMPIN - Seluruh jentera pilihan Pas sudah sedia hadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada bila-bila masa sahaja dan kini mereka hanya menanti isyaratnya sahaja.

Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu berkata, persediaan parti itu sudah cukup mantap dan turut meramalkan PR mampu merampas beberapa negeri lain jika PRU13 diadakan secara bersih dan adil.

“Pas dah bersedia. Macam biasa, sekadar yang termampu. Kita bukan bergantung kepada kewangan tetapi bergantung kepada semangat ahlinya yang tinggi daripada dulu hingga sekarang.

“Kalau pilihan raya diadakan dengan bersih dan adil, kita yakin akan dapat semula Perak, kita akan dapat Negeri Sembilan dan Johor pun kita letak dalam keadaan 50-50. Begitu juga dengan perkembangan baik sokongan pengundi terhadap PR di Melaka,” katanya kepada Sinar Harian selepas Majlis Ceramah Pas di Kampung Pianggu, Rompin, di sini.

Beliau turut yakin sokongan pengundi Melayu kini kembali kepada Pakatan Rakyat terutama selepas beberapa siri kemelut dihadapi Umno kebelakangan ini. “Walaupun kehadiran ceramah tidak menjadi ukuran namun kita dapat anak muda sekarang ini semakin cenderung menyokong PR.

“Saya yakin PRU kali ini akan besar memihak kepada kita,” katanya.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment