Wednesday, May 16, 2012

Suara-suara terakhir seorang Azalina


Wednesday, May 16, 2012 - Suara-suara terakhir seorang Azalina


“Saya nak cabar mereka yang mengutuk kerajaan Umno agar jangan ambil duit durian runtuh ini. Bawa anak dan isteri keluar daripada tanah rancangan Felda kerana kita tidak perlukan mereka. Ramai lagi yang mahu masuk Felda,”- Azalina Othman

Fuuuuhhh...!! Dahsat..Dahsat...

Oooo...kutuk kerajaan, keluar daripada FELDA, ek?? Banyak lu punya cantik!! Apa... lu ingat FELDA tu UMNO punya??

FELDA tipu peneroka..... diam, ek??
FELDA aniaya peneroka..... diam, ek??
FELDA kunta kinte peneroka..... diam, ek??
FELDA manipulasi hak peneroka.... diam ek??
FELDA perjudikan nasib dan masa depan peneroka.... diam ek??

Inilah dia yang dikatakan pemimpin yang karier politiknya dah menopause. Lepas kena tendang daripada menjadi menteri kabinet, dia menyepi dan low profile seketika tetapi apabila PRU dah hampir ni, tetiba jer pulak dia bersuara 'garang'.

Aaai.... teringin nak terus jadi MP ke?? Maklumler... puak-puak UMNO ni, kalau nak terus jadi MP, suara kena lantang dan garang supaya boss dengar. Lepas tu, kena pandai cium bontot boss. Boss kentut busuk sekali pun, kena kata wangi. Bontot boss penuh berselepat taik pun, kena kata.... bersih dan harum semerbak.

Itulah nasib pompuan yang karier politiknya dah menopause. Depa yang dah menopause ini biasanyer orang tak pandang dah. Terpinggir... Orang cari calon-calon yang vibrant dan bertenaga. Ayam tua siapa nak. Liat... Kokak pun tak lut.

Tapi si Azalina ni mungkin sedar yang UMNO dah kepupusan calon yang vibrant, maka dia menggunakan isu FELDA ini untuk mencari peluang dan ruang untuk dipilih semula menjadi calon. Jadi, dia terpaksa ler menyalak kuat sikit.... garang sikit agar dapat menambat hati boss. Nak jadi calon beb!!

Persoalannya....apakah dia akan dicalonkan semula setelah reputasi dan integriti tercalar teruk, kesan daripada isu Laporan Ketua Audit Negara dulu??

Atau.... apakah suara 'garang'-nya itu hanya merupakan suara-suara terakhir seorang Azalina yang sudah 'menopause' karier politiknya??

Hahahaha.... kita tunggu dan lihat samada Najib akan terus memberi peluang kepada ayam tua yang dah 'menopause' dan yang zero integriti dan kredibiliti??

Kalau aku.... KIOK-kan jer!!


Posted by A Mum Of Three Mohd

No comments:

Post a Comment