Thursday, June 21, 2012

NIK AZIZ menjawab fitnah dan cercaan terhadapnya.

NIK AZIZ menjawab fitnah dan cercaan terhadapnya. 

Nik Aziz: "Saya maafkan semua orang yang mencerca dan memfitnah saya dan keluarga, mereka mungkin tidak tahu atau tidak jelas dengan pendirian saya. Ini bersesuaian dengan surah Al Jaatsiyah ayat 14 bahawasanya Allah telah berfirman: Katakanlah kepada orang-orang yang beriman, hendaklah mereka memaafkan orang-orang yang tidak takut akan hari-hari Allah yakni hari pembalasan".

Ujarnya lagi: "Nak buat apa saya bawa dosa mereka? Nanti di akhirat, saya terpaksa menangguh hisab sehingga mereka itu semua di hisab. Saya tidak sanggup lagi menangguhnya di sana. Lagipun, saya kasihan belas kepada mereka dan ibu bapa mereka", itu saja, sambil beliau mengesat air matanya.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
Pejabat Menteri Besar Kelantan.
 

No comments:

Post a Comment