Friday, September 6, 2013

Dua hari duduk depan kementerian tagih pekerjaan


Riyadh: Seorang wanita lulusan universiti nekad untuk duduk di depan Kementerian Perkhidmatan Awam selama dua hari dalam usaha terakhirnya untuk mendapatkan pekerjaan.

Dia sudah cuba mencari kerja sejak menamatkan pengajian dalam bidang kimia sejak 10 tahun lalu tetapi gagal mendapatkan pekerjaan. “Disebabkan ibu bapa saya sakit, saya benar-benar memerlukan pekerjaan untuk menyara mereka.


“Memandangkan saya mampu dan mempunyai kelulusan tinggi, saya tidak mahu meminta bantuan atau sumbangan,” katanya.

Wanita itu berkata, dia bertemu dengan Timbalan Menteri Perkhidmatan Awam, Saleh Al-Shuhaib dan menunjukkan sijil kelayakan dimilikinya.


“Menteri itu berkata, dia tiada penyelesaian terhadap masalah yang saya hadapi dan menasihatkan saya mendaftar kan diri dengan Organisasi Awam untuk Insurans Sosial (GOSI). “Tetapi saya tidak mahu ke GOSI kerana saya sudah berkahwin,” katanya. - Agensi

No comments:

Post a Comment