Thursday, December 26, 2013

DAKU BUKAN PEJUANG BANGSA


Ketuanan Melayu adalah Duplikasi / Salinan daripada Ketuanan Yahudi - Zionist

Bani Israel ( Yahudi ) mempunyai suatu sejarah yang terlalu panjang..
Dari kalangan Bani Israel lahirnya tertalu ramai para Nabi dan Rasul2 Allah..

Suatu karunian Allah yang tidak terdapat pada mana-mana bangsa pun di dalam dunia ini..Justeru itu bangsa Yahudi menjadi angkuh dgn mendakwa bahawa mereka adalah golongan umat pilihan dan menganggap manusia lainnya adalah Haiwan ternakan ( Goyim ) yang halal diperlakukan semahunya.

Ramai dari kalangan masyarakat yang menyamakan istilah Zionis dengan bangsa Yahudi dan negara Israel, namun hakikatnya ia berbeza walaupun masih mempunyai kaitan secara langsung. Istilah Zionis sebenarnya merujuk kepada satu Gerakan Perkauman yang mendukung idelogi penubuhan sebuah negara untuk bangsa Yahudi di negara Palestin.

Istilah Zionis tidak merujuk bangsa Yahudi secara keseluruhannya kerana bersandarkan fakta yang mana tidak semua orang Yahudi mendukung fahaman Zionis ini. Istilah Zionis sebenarnya berasal dari perkataan zion yang mana merujuk kepada sebuah gunung di Jerussalem ( Darussalam ) yang mana akhirnya membawa kepada makna " Land of Israel ".

Yahudi yang menganuti fahaman Ketuanan Yahudi atau Zionist ini bermati-matian mendakwa bahawa tanah-tanah di Palastine adalah tanah warisan keturunan mereka kerana di bumi Palastine lahirnya ramai para Rasul dari kalangan bani Israel serta di bawah tapak masjidil Aqsar terdapatnya Binaan Rumah Ibadat yg dibina oleh Nabi Allah Sulaiman a.s ( Haikal Sulaiman ).

Yahudi mengapi-apikan semangat ketuanan Yahudi dgn membentuk suatu fahaman Ketuanan Yahudi dengan mengambil sempena nama gunung Zion di Jerussalem ( Darussalam ). dengan mendakwa bangsa arab Palastine tiada apa-apa hak di bumi Palastine..- Yahudi mendakwa dgn memegang tanah-tanah Palastine mereka akan menjadi Bangsa yang Agung sambil menunggu kelahiran Messiah yang baharu seperti mana yg dijanjikan di dalam kitab Tauroh ( Taurat ) bagi memusnahkan seluruh umat manusia dan yang tinggal adalah bangsa pilihan Allah iaitu bangsa Yahudi sebelum dunia dihancurkan oleh Allah ( Qiamat )

Begitu juga halnya dengan fahaman Ketuanan Melayu ( UMNOist ) yang mengambil nama sempena nama " Gugusan Kepulauan Melayu ".. dan mereka mendakwa bahawa Kepulauan Melayu ini adalah hak milik mutlak bangsa melayu serta menganggap bangsa selain dari melayu tiada apa-apa hak pun di kepulauan melayu ini..

Terdapat pelbagai-bagai teori yang mereka kemukakan bagi menguatkan hujah sesat mereka ataranya :

- Bangsa Melayu adalah dari keturunan Nabi Allah Ibrahim a.s dengan Isterinya Siti Qoturah.. bermakna bangsa melayu juga mempunyai sedikit sebanyak darah Yahudi kerana dari Nabi Ibrahim, seperti Mana bangsa Yahudi dari jurai keturunan Nabi Ishak ( Isaac ) Arab dari keturunan Ismai ( Ishmael ) Mana kala Malayu dari Jurai keturunan Siti Qoturah.

“Wahai ahli-ahli Kitab! Mengapa kamu berani bertengkar mengenai agama Ibrahim, pada hal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan kemudian daripada zaman Ibrahim; patutkah kamu berdegil sehingga kamu tidak mahu menggunakan akal?Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi dan bukanlah juga baginda seorang Kristian”. (Ali Imran: 65 – 68)

( Di dalam Al-Quran tidak dinyatakan tentang Qothurah hanya di dalam Kitab Perjajian Lama sahaja yg menyatakan tentang isteri ketiga Nabi Allah Ibrahim dari kalangan hamba Siti Sarah tanpa menyebut namanya ).

- Hujah kedua pula Bangsa Melayu dari keturunan Bani Hashim yakni keturunan Rasulullah s.a.w - agak pelik bagaimana kekeliruan ini berlaku kerana pada asalnya mereka mendakwa bangsa melayu dari jurai keturunan Siti Qothurah tetapi dalam masa yang sama mereka mengatakan bawa bangsa melayu berketurunan Bani Hashim pula sedangkan Bani Hashim dari jurai keturunan Nabi Ismeil a.s bukannya dari jalur keturunan Siti Qothurah..

- Juga terdapat Hujah yang mengatakan bahawa Raja-raja Melayu dari keturunan Rasulullah s.a.w ( Ahlul Bait )..

Di akhir zaman nanti akan bangkit Imam Mahadi dari keturunan Nabi Muhamad s.a.w yg akan membebaskan Baitul Maqdis dari tangan2 Yahudi Laknatullah.. Kalangan Melayu ( UMNO ) mendakwa Imam Mahadi yg dimaksudkan itu adalah dari kalangan Raja-raja Melayu.. dan yang akan bersama-sama meminpin perjuangan Imam Mahadi nanti adalah Pemimpin dari Malaysia seorang yang berbangsa Melayu..

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Al-Mahdi berasal dari umatku, dari keturunan anak cucuku.” (HR. Abu Dawud, Ibnu Majah, dan al-Hakim)

Justeru itu bangsa melayu ( UMNOist ) wajib memelihara Kesultanan Melayu dan mengekalkan UMNOist sebagai peneraju negara Malaysia.

Bagi mengekalkan kekuasaan bangsa melayu ( UMNOist ) di Malaysia maka mereka didoktrin agar mencontohi Ketuanan Yahudi ( Zionist ) dalam mempertahankan bumi Palastine..

Justeru itu UMNO mengambil acuan Yahudi dalam membentuk Ketuanan Melayu di kepulauan Melayu ini..

Yahudi memutar belitkan Fakta sejarah
UMNOist juga memutar belitkan fakta sejarah.
Semuanya adalah untuk kepentingan mereka..

Ketuanan Yahudi Zionist
Ketuanan Melayu UMNOist

Note :

SABDA RASULULLAH S.A.W قال الرسول(ص): لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ ولَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ على عَصَبِيَّةٍ و لَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ على عَصَبِيَّةٍ

" Bukan dari kalanganku orang yang menyeru ke arah Assobiyah ( Kebangsaan ), Bukan dari kalanganku oarng yang berperang di atas Dasar Kebangsaan dan bukan dari kalanganku oarng yang mati di atas dasar Perjuangan Bangsanya.

Rasulullah s.a.w tidak mengaku umat serta menglaknat sesiapa yang berjuang di atas Dasar Bangsa..

Teuku Zacharyah Iskandar.
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO

No comments:

Post a Comment