Wednesday, July 2, 2014

Penduduk tak senang duduk


Tasek Gelugor: Selepas menanggung azab lebih 20 tahun akibat terpaksa menghidu bau busuk datang dari ladang ternakan babi, penduduk Kampung Selamat di sini, kini dilanda kebimbangan kemungkinan penularan virus Japanese Encephalitis (JE) di kawasan itu.
Begitulah luahan beberapa Kampung Selamat, berhubung kejadian menimpa seorang murid tahun enam disyaki dijangkiti virus JE selepas lebih sebulan demam menyebabkan mangsa koma sehingga terpaksa dirawat di Unit Penjagaan Koronari (CCU) di sebuah hospital swasta di Georgetown. 
Walaupun pihak berkuasa belum mengesahkan kanak-kanak terbabit diserang virus JE atau sebaliknya, penduduk di kawasan itu kini mula tidak senang duduk dan berharap pemantauan serius perlu dilaksanakan segera. 

Peniaga, Hasnah Harun, 54, berkata, kampung berkenaan sudah lama terkenal dengan pencemaran datang dari ladang ternakan babi berkenaan hingga terpaksa menghidu bau busuk hampir setiap hari.
Foto
KEADAAN Muhammad Ammar Muqrish Zulkifli yang disyaki dijangkiti JE kini dirawat di sebuah hospital di Bayan Baru, Pulau Pinang.

Bagaimanapun, penduduk tidak dapat berbuat apa-apa dan menyerahkan segalanya kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk menyelenggara dan memastikan kebersihan kawasan berkenaan terpelihara.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/02

No comments:

Post a Comment