SHAH ALAM - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini menegaskan bahawa Umno cuba memperbesar-besarkan Langkah Kajang dalam konotasi negatif kerana takut langah tersebut terlaksana.

Rafizi berkata, adalah sangat pelik untuk Umno terlalu mengambil berat mengenai Langkah Kajang sehingga hampir setiap hari langkah itu hangat diperbincangkan dan keluar di televisyen serta surat khabar.

“Umno ambil berat dalam Pakatan Rakyat (PR)… peliknya, selalunya Umno 100 peratus akan tepuk tangan jika PR menghadapi masalah, tetapi Langkah Kajang ini Umno setiap hari bincang.

“Perbincang mereka ini bukan apa, mereka risau kalau Langkah kajang terlaksana…sebab itu saya kata Langkah Kajang ini ‘igauan ngeri’ Umno,” katanya kepada Sinar Harian Online hari ini.

Menjelas lanjut, Rafizi menegaskan bahawa idea Langkah Kajang adalah untuk melancarkan proses pentadbiran negeri Selangor.

“Langkah Kajang… semua orang faham untuk selesaikan pelbagai isu yang timbul di Selangor,” katanya.

Langkah Kajang diperkenalkan oleh Rafizi sendiri bermula daripada pilihan raya kecil di Kajang.

Idea langkah ini bertujuan untuk merangka strategi bagi menawan Putrajaya namun, langkah itu menerima pelbagai krtikan selepas dilihat lebih banyak mencetuskan ‘kerosakan’ daripada ‘kebaikan’.