Tuesday, September 23, 2014

PERKASA desak individu hina Sultan Johor ditahan


Ipoh: Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Perak membuat laporan polis mendesak individu yang menghina Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam laman sosial Facebook diambil tindakan tegas.

EXCO Wira PERKASA Malaysia Mohd Hafiz Mubin Mohd Salleh berkata, beliau terkejut dan marah apabila membaca kenyataan dibuat seorang lelaki menggunakan nama Faizal Sharil Rauf yang menghina baginda dengan kata-kata biadab.


Menurutnya, ahli Perkasa di seluruh negara mahu individu terbabit ditahan supaya menjadi pengajaran kepada individu lain.



Katanya, beliau terpanggil membuat laporan itu selepas melihat tindakan biadab sesetengah individu di laman sosial yang sewenang-wenangnya mengeluarkan perkataan penghinaan terhadap institusi beraja di negara ini.


“Lelaki berkenaan perlu ditahan dan tidak boleh dilepaskan dengan mudah kerana tindakannya menggambarkan kebiadabannya terhadap Sultan Johor yang menjadi pemerintah tertinggi negeri.


“Sekarang ini kita boleh lihat bagaimana individu yang mengeluarkan perkataan biadab berjaya melepaskan diri hanya dengan membuat laporan polis kononnya akaun Facebook mereka diceroboh,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh, semalam.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/09/23

No comments:

Post a Comment