Status yang dimuat naik isteri Ustaz Azhar di laman Facebook.
Status yang dimuat naik isteri Ustaz Azhar di laman Facebook.
KUALA TERENGGANU - “Duhai hati.. banyakkanlah bersabar, yakinlah bahawa setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.. ALLAH sebaik-baik perancang.. hanya pada Mu lah kami berserah dan kami mohon pertolongan..”

Demikian luahan isteri kepada pendakwah dan penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus iaitu Rogayah Sulong dalam salah satu status Facebooknya.

Bagi keluarga terdekat, kontroversi video di laman sosial yang dikaitkan dengan seseorang yang mirip dengan penceramah terkenal itu sedikit sebanyak memberikan kesan kepada mereka dan melihat ia sebagai dugaan berat yang terpaksa ditempuhi.

Sebelum itu, isterinya turut memuat naik status di laman Facebook berbunyi:

“Subhanallah.. hebatnya ujian dan dugaan yang kau berikan pada keluarga kami.. tak tertanggung rasanya.. ku mohon ya ALLAH agar kau tutupilah segala keaiban kami dan berilah kami kekuatan dlm menghadapi musibah ini.. terima kasih tak terhingga
kepada yang sudi mendoakan.. semoga ALLAH merahmati kita semua dunia dan akhirat.. aameen.”

Namun, di sebalik kontroversi yang menimpa, rata-rata pengikut Ustaz Azhar dan orang ramai memberikan semangat kepada keluarga itu agar terus bersabar dan beliau tetap bersemangat mengajar dan menyampaikan ilmu kepada orang ramai.

Ada juga yang menyarankan agar mereka tidak hiraukan fitnah yang melanda dan mengharapkan penceramah terkenal itu serta keluarganya kuatkan jiwa selain terus beristiqamah kerana iman dan sentiasa berdoa dalam menghadapi dugaan yang menimpa.

Malah, rata-rata daripada mereka melihat ia seolah-olah satu usaha untuk menjatuhkan golongan ulama di negara ini.