Sunday, January 4, 2015

Patung mainan selebriti dijual AS$5,100



NOEL mengambil masa kira-kira tiga hari untuk menyiapkan sebuah patung Barbie yang diubah suai menyerupai wajah seorang selebriti. - Agensi


TUSTIN, California – Seorang artis seni Amerika Syarikat (AS) telah menghasilkan model patung mainan beberapa wajah sele­briti antarabangsa terkenal termasuk wajah kerabat diraja seperti mendiang Puteri Diana dan Kate Middleton.
Artis seni itu, Noel Cruz, 53, dari Tustin, California menghasilkan sendiri model patung mainan tersebut dengan menggunakan patung Barbie yang dibeli di kedai menjual permainan dan kemudian mengubah wajah kepada wajah bintang terkenal.
Antara wajah selebriti yang telah dihasilkan ialah mendiang Michael Jackson, Lady Gaga, Beyonce dan Jennifer Lopez yang dijual dalam laman lelongan eBay pada harga AS$5,100 (RM17,900).
“Saya memulakan minat ini selepas isteri saya menjadi seorang pengumpul koleksi anak patung selama beberapa tahun,” kata Noel yang memberitahu, beberapa anak patung berkenaan mempunyai wajah yang seakan-akan hidup.
Noel yang merupakan seorang pelukis potrait biasanya menghasilkan patung selebriti bintang filem terkenal seperti filem Lord of the Rings dan Harry Potter dan turut menghasilkan patung ­legenda seperti Marilyn Monroe dan Bette Davis.
“Saya tertarik untuk menghasilkan wajah selebriti kerana mudah untuk mendapatkan gambar mereka,” kata Noel yang memerlukan masa tiga hari untuk mengubah suai satu-­satu patung. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0104&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_02.htm#ixzz3NoE81nWx 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment