Friday, April 17, 2015

69 Ketua UMNO DUN Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib

69 Ketua UMNO DUN Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib
69 Ketua UMNO DUN

 Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib
POKOK SENA: Seramai 69 daripada 86 Ketua UMNO Cawangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Lada menyokong penuh kenyataan ADUNnya, Datuk Ahmad Lebai Sudin yang mahu Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir melepaskan jawatannya sekiranya tidak menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sokongan itu disuarakan Ketua UMNO Cawangan Kampung Hujung Bendang Datuk Mohd Ismail Othman, yang mewakili ketua-ketua UMNO cawangan lain yang menyatakan sokongan teguh kepada ADUN Bukit Lada itu dan Najib selaku Presiden UMNO.

Pada masa yang sama, mereka menasihatkan Ahmad agar tidak menarik balik kenyataan yang disiarkan menerusi akhbar dan media elektronik sebelum ini serta tidak membuat permohonan maaf seperti yang dituntut oleh UMNO cawangan Bukit Lada.

Malah kenyataan yang mengatakan Ahmad perlu meletakkan jawatan juga tidak sepatutnya di suarakan kerana Ahmad telah diberi mandat oleh rakyat Bukit Lada untuk mewakili mereka.

“Kami juga menyokong penuh ADUN Bukit Lada yang disiarkan di dalam akhbar dan media sosial baru-baru ini di atas dasar prinsip organisasi suatu parti bukan atas dasar sokongan yang melulu,” ujar Mohd Ismail dalam sidang medianya di Pokok Sena.

Sehubungan itu, bagi mengelak sebarang spekulasi, Mukhriz diminta menyatakan sokongan beliau terhadap Najib demi perpaduan UMNO.

No comments:

Post a Comment