Tuesday, April 21, 2015

KPN: Saya Tak Takut Jika Abang Dikenakan Tindakan


Diterbitkan: Selasa, 21 April 2015 9:05 PM

KUALA LUMPUR: Polis akan menyiasat setiap laporan secara adil berhubung protes turunkan salib di luar gereja di Taman Medan baru-baru ini, kata Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Menurut Ketua Polis Negara itu, tindakan akan diambil tanpa mengira sesiapa termasuk jika abangnya terbabit melakukan kesalahan.

"Saya tidak bimbang jika tindakan diambil terhadap abang saya sekiranya dia telah melakukan apa-apa kesalahan.

"Saya tidak pernah mengganggu siasatan dan saya tidak akan berbuat demikian. Sentimen persaudaraan tidak akan mempengaruhi saya," katanya pada sidang media di sini, Selasa.

Selain itu Khalid juga merayu kepada setiap pihak supaya membangkitkan isu Taman Medan kerana ia melibatkan agama.

"Ia tidak akan memberi faedah kepada sesiapa jika kita terus berbicara mengenai perkara itu.

"Isu ini seolah-olah diselesaikan dan saya menyeru semua pihak, termasuk portal berita dalam talian tidak membangkitkan isu itu lagi," katanya.

Beliau berkata semua pihak perlu menyerahkan perkara itu kepada pihak berkuasa.

"Serahkan kepada majlis tempatan, kerajaan negeri dan pihak polis untuk menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya.

"Saya bimbang jika isu ini berpanjangan, maka ia mungkin membawa kepada kejadian yang tidak diingini," katanya.

No comments:

Post a Comment