Tuesday, May 12, 2015

Wanita lahirkan bayi kembar tetapi berlainan bapa


AGENSI - SEORANG wanita dikenali sebagai T.M. melahirkan bayi kembar daripada bapa yang berbeza baru-baru ini.


NEW JERSEY, Amerika Syarikat – Seorang wanita di sini mencipta kejutan apabila melahirkan bayi kembar yang berbeza bapa.
Wanita yang hanya dikenali sebagai T.M. itu mengaku pernah tidur dengan dua lelaki dalam masa minggu sebelum dia disahkan mengandung.
Ujian paterniti bagi pengesahan hubungan antara bapa dan anak yang dijalankan kepada kedua-dua lelaki itu turut mengesahkan mereka adalah bapa kepada salah seorang kembar tersebut.
AGENSI - MESKIPUN merupakan adik-beradik kembar tetapi mereka ini berlainan bapa.


“Kes sebegini pernah berlaku melibatkan pasangan kembar pada kadar satu daripada setiap 13,000 kes pengesahan hubungan antara bapa dan anak yang dilaporkan,” kata Hakim Mahkamah Daerah Passaic, Sohail Mohammad.
Keadaan itu berlaku melalui proses yang dikenali sebagai superfecundation heteropaternal iaitu apabila seorang wanita melepaskan dua telur semasa kitaran haid wanita dan disenyawakan oleh benih lelaki berbeza bagi setiap satu telur tersebut.
Berikutan itu, teman lelaki kepada wanita itu hanya perlu membayar AS$28 (RM101) seminggu untuk perbelanjaan seorang anak kembarnya. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0512&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm#ixzz3ZtZpIYJ0 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment