Friday, June 5, 2015

Kem propakatan tumbang



Para perwakilan beratur untuk mengundi bagi pemilihan jawatan tertinggi Pas pada Muktamar Tahunan Pas ke-61 di Dewan Tertutup Kuala Selangor semalam.


KUALA SELANGOR – Kumpulan propakatan menerima pukulan hebat apabila Datuk Seri Abdul Hadi Awang melengkapkan kemenangan kem proulama setelah beliau berjaya mengekalkan jawatan Presiden Pas dalam pemilihan pada Muktamar Tahunan Pas ke-61 di sini semalam dengan majoriti besar.
Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang terus menerima kepercayaan untuk menerajui kepimpinan parti yang telah dipegang sejak 13 tahun lalu berjaya menumpaskan pencabarnya, Ahmad Awang dengan majoriti 695 undi apabila memperoleh 928 undi.
Ahmad yang juga bekas Naib Presiden Pas yang sebelum ini digembar-gemburkan mendapat sokongan popular daripada masyarakat luar untuk menggantikan Abdul Hadi hanya mampu meraih 233 undi.
Keputusan itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pas, Asmuni Awi pada pukul 10.15 malam tadi di Stadium Tertutup Kuala Selangor malam tadi.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0605&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm#ixzz3c8LKidEl 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment