Monday, January 18, 2016

Ahli politik India lebih takut dibaling telur

ISNIN, 18 JANUARI 2016 @ 12:37 PM

NEW DELHI: Serangan telur kini dianggap lebih bahaya dan menakutkan ahli politik di negeri Odisha berbanding kemarahan pengundi atau soalan media.

 Serangan telur terhadap tiga menteri di negeri Odisha minggu ini oleh pekerja Kongres menimbulkan kemarahan parti pemerintah negeri itu, Biju Janata Dal.

Pemimpin tertinggi parti berkenaan mula merahsiakan program lawatan mereka, menukar atau membatalkan ia pada saat akhir untuk mengelak menjadi mangsa.

Kejadian bermula awal bulan ini apabila sebahagian pelajar dan sayap belia Kongres membaling telur ke arah kereta dinaiki Menteri Makanan dan Kebajikan Pengguna, Sanjay Das Burma, di Puri bagi membantah dakwaan penyelewengan pengagihan kad catuan makanan.

 Sejak itu, telur menjadi simbol rasa tidak puas hati dengan serangan sama dilancarkan terhadap kenderaan Menteri Undang-Undang, Arun Sahu dan Menteri Kesihatan, Atanu Sabyasachi Nayak.

 Polis yang berada dalam tekanan hebat untuk menghalang serangan seumpama itu, menangkap beberapa penyerang menurut seksyen yang tidak boleh diikat jamin, termasuk cubaan membunuh. - Agensi


SEBAHAGIAN pelajar dan sayap belia Kongres membaling telur ke arah kereta dinaiki Menteri Makanan dan Kebajikan Pengguna, Sanjay Das Burma, di Puri, New Delhi awal bulan ini. - Foto ihsan http://odishatv.in/  
Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/115576

No comments:

Post a Comment