Monday, January 18, 2016

Kanak-kanak tidak lapar, mengantuk atau rasa sakit



OLIVIA tidak lapar, mengantuk atau berasa sakit akibat sindrom ketiadaan kromosom nombor 6. - AGENSI


HUDDERSFIELD, Britain – Seorang kanak-kanak di sini didapati tidak makan, tidur dan merasai kesakitan sehingga doktor menggelarnya sebagai budak perempuan bionik.
Olivia Farnsworth, 7, sebelum ini membuatkan doktor-doktor keliru ekoran dia pernah dilanggar dan diseret oleh sebuah kereta di jalan raya tetapi dia bangkit kembali dan berjalan seperti biasa tanpa menangis.
Beberapa ujian perubatan kemudian mengesahkan bahawa Olivia yang pernah tidak tidur selama tiga hingga empat malam, mengalami sindrom kehilangan kromosom nombor 6 . Dia dipercayai orang pertama di dunia yang mengalami tiga simptom tersebut iaitu tidak lapar, mengantuk atau merasai kesakitan.
Ibunya, Niki Trepak, 32, menyatakan, keadaan pelik itu menyebabkan Olivia tidak memiliki perasaan cemas atau takut dalam dirinya.
“Dia berlari-lari di luar rumah dan diseret oleh kereta tetapi dia tidak mengadu kesakitan,” ujar Niki.
Niki menambah, keganjilan dalam diri anaknya itu bermula ketika dia berusia seawal beberapa bulan selepas dilahirkan. Penyakit itu juga menyebabkan Olivia menjadi terlalu cerewet dalam memilih makanan dan tidak membesar secara normal. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0118&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3xYAwLJ1I 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment