Friday, May 28, 2010

Kaji baik buruk perjanjian Malaysia-Singapura: Mahathir



KUALA LUMPUR - Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau masih mengkaji persetujuan yang dicapai antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan rakan sejawatannya dari Singapura, Lee Hsien Loong.

"Saya belum kenal pasti kebaikan dan keburukan. Saya, pada mulanya, agak semua masalah dapat diselesaikan, tapi ada masalah nampak tidak disentuh," katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucap utama pada persidangan Meniti Hari Tua Secara Sihat di sini, hari ini.

Dr Mahathir berkata, antara isu yang belum disentuh adalah air selepas tamat perjanjian pada 2011 dan soal jambatan baru.

"Yang lainnya saya masih kaji sama ada tepat dengan Butir-butir Perjanjian (PoA) yang telah dibuat," katanya ketika diminta mengulas persetujuan membangunkan bersama tanah Kereta api Tanah Melayu (KTM) di Tanjung Pagar, Singapura, dan memindahkan stesen KTM dari situ ke Woodlands.

Beliau berharap lawatan tiga hari Najib ke Singapura Sabtu lalu, telah dapat menyelesaikan semua masalah terutamanya berkenaan isu jambatan memandangkan lalu lintas di Tambak Johor semakin sesak.

No comments:

Post a Comment