Saturday, May 1, 2010

Ratusan Pengundi Hulu Selangor Lapor Penipuan BN..Harapan Untuk Ada PRK Semula..



Inilah berita gembira yang dibaca hari ini..inilah berita yang memberikan cahaya buat kita semua..inilah berita yang kita tunggu-tunggu selama ini :
Ratusan Pengundi Hulu Selangor Dijangka Buat Laporan Polis Penipuan BN
Ratusan pengundi Hulu Selangor yang kecewa dijangka membuat laporan polis esok atas tuduhan penipuan dalam pilihanraya kecil Ahad lalu.
Menurut sumber, laporan ini akan merangkumi pelbagai tuduhan salah laku.
"Ada yang menyatakan bahawa mereka diberi wang untuk memilih BN, atau sebaliknya nama mereka dihapuskan daripada senarai pemilih.
"Sebahagiannya mendakwa mereka tidak diberi peluang untuk memilih kerana mereka diberitahu oleh pegawai SPR, bahawa mereka telah pun mengundi," kata sumber tersebut kepada FMToday
Mereka dijangka mengemukakan laporan di balai polis Kuala Kubu Bharu
Pertemuan dengan Ketua Polis Selangor Petang semalam, pengundi terbabit telah mengadakan pertemuan dengan Ketua Polis negeri Selangor Khalid Abu Bakar untuk mendapatkan nasihat tentang apa yang harus dilakukan.
"Mereka mempunyai tiga sungutan utama dalam pilihanraya itu, jadi saya menyarankan mereka untuk mengemukakan laporan di balai polis Kuala Kubu Bharu, kerana pengadu berasal dari sana," kata Khalid
Namun Khalid tidak mahu mengulas lanjut berkata, "Tunggu mereka mengemukakan laporan terlebih dahulu."
Ketua polis mengatakan dia telah mengarahkan pegawai atasannya di daerah terbabit untuk menunggu pengadu membuat laporan esok dan mengambil laporan.
"Kita harus melihat apakah dakwaan tersebut di bawah bidang kuasa kita, atau kita rujuk kepada SPR.
"Tapi kalau masalah yang dikemukakan termasuk dalam bidang tugas kita, maka kita akan melakukan penyelidikan teliti," tambahnya.
Pilihanraya kecil Hulu Selangor telah dimenangi oelh calon Barisan Nasional P. Kamalanathan mengalahkan Datuk Zaid Ibrahim dari PKR dengan majoriti 1725 undi.
Zaid dan pemimpin lain telah menuduh BN dan Perdana Menteri Najib Tun Razak menggunakan taktik kotor termasuk "membeli undi".
Najib telah menafikan tuduhan tersebut.
Kelmarin, Zaid, yang juga bekas menteri undang-undang, mendedahkan bahawa dia akan mengemukakan petisyen pilihanraya untuk membatalkan keputusan pilihanraya itu.
Zaid juga bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Pilihanraya dan akhbar harian milik UMNO, Utusan Malaysia.
Rumusannya. Beberapa laporan polis akan dibuat. Iaitu
a) Penipuan oleh BN
b) Pengundi diberi wang untuk mengundi BN
c) Nama tiada dalam senarai pemilih
d) Tiada peluang untuk laksanakan tanggungjawab sebagai pengundi.
Nah BN..Kamalanathan..tak tidur lena lah korang selepas ini. Lepas laporan polis dibuat, kertas siasatan akan dibuka. Dan pertuduhan akan dibuat kepada BN di Mahkamah. Saksi-saksi ini akan tampil dan mengemukakan bukti-bukti yang sahih dan kukuh..dan mahkamah akan jatuhkan keputusan yang kemenangan Kamalanathan di Hulu Selangor adalah tak sah..
Dan satu pilihanraya baru akan diadakan..inilah sebenarnya yang ditunggu oleh rakyat Hulu Selangor. Harus diingat bahawa DUN Batang Kali dan DUN Kuala Kubu Bharu telah dimenangi oleh Dato’ Zaid. Hanya kawasan felda dari DUN Hulu Bernam sahaja yang menyelamatkan BN.
Dan inilah yang BN sangat takut. Jika PRK dijalankan secara bersih dan bebas, maka sudah pasti mereka akan kalah awal. Sama-samalah kita tunggu dalam tempoh 60 hari ini.. InsyaALLAH jika diizinkan ALLAH, kita akan berpilihanraya sekali lagi. Ini bukan soal dengaki kerana kalah pilihanraya, tapi ini adalah soal keadilan dan keluhuran undang-undang. Jika Pakatan Rakyat salah pun, BN boleh buat petisyen..
Dan jika PRK Hulu Selangor diadakan semula, sudah pasti akan lebih menjadi sengit dan sudah tentu BN akan berputih mata. Buat semua ahli penyokong Pakatan Rakyat, sama-samalah kita berdoa agar keadilan dapat ditegakkan dan hakim memihak kepada keadilan dan menyingkirkan kezaliman. Semoga hasrat majoriti rakyat Hulu Selangor yang mahukan PRK baru diadakan, akan dimakbulkan oleh ALLAH yang sangat berkuasa, lebih berkuasa dari UMNO ISRAEL yang dilaknat itu..

No comments:

Post a Comment