Tuesday, July 20, 2010

Awas! UMNO dah kena penyakit ' gila meroyan ' , hari-hari asyik nak perpaduan.

Pas dan UMNO perlu bertemu bincangkan soal perpaduan

20/07/2010 7:48pm

PETALING JAYA 20 Julai – Pas dan UMNO perlu berjumpa dan duduk bersama bagi membincangkan hal perpaduan umat Islam, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Beliau berkata, ini amat perlu kerana Islam sendiri sememangnya menuntut supaya umatnya bersatu padu dan bekerjasama.
"Kita nak cakap soal perpaduan ummah, perpaduan umat Islam dan saya rasa ajaran Islam sendiri amat menuntut kepada kesepaduan umat... saya nak ajak mari kita duduk bersama.
"Kita buktikan ayat al-Quran yang turun kepada kita. Kalau kita letak syarat, sampai bila perpaduan tidak akan selesai... kita duduk bincang dulu,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pemikiran Islam Peringkat Kebangsaan II (Pemikir II) di sini hari ini.
Jamil Khir, yang bertanggungjawab mengenai hal ehwal agama Islam, berkata, pintu sentiasa terbuka bagi Pas untuk bekerjasama dengan UMNO bagi membincangkan tentang perpaduan.
Baru-baru ini, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, beliau bersedia membantu ke arah menyatukan umat Islam dan orang Melayu di negara ini setelah didatangi beberapa pemimpin meminta pandangan beliau berhubung cara menyatupadukan Pas dan UMNO. – Bernama

No comments:

Post a Comment