Tuesday, September 28, 2010

Bapa kesal suspek kes rogol gagal ditangkap



GERIK 27 Sept. - Seorang bapa kesal kerana polis sehingga kini masih gagal menangkap suspek yang merogol anak perempuannya berusia 17 tahun sehingga melahirkan anak luar nikah, tiga bulan lalu.
Menurut Rosli Abd. Kadir, 47, dia telah membuat laporan di Balai Polis Gerik, lapan hari selepas dimaklumkan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh, bahawa anaknya telah melahirkan anak, 29 Mei lalu.
Katanya, bagaimanapun kes itu sehingga kini tiada perkembangan.
"Ketika kejadian, anaknya itu yang masih bersekolah serta tiga anaknya dijaga oleh bekas isteri dan suami barunya di Felda Lawin Selatan.
"Saya telah bertanya kepada anak dan isteri saya siapa melakukan perbuatan itu tetapi mereka seolah-olah hendak menyembunyikan sesuatu.
"Saya mahu pihak polis menyiasat kes itu secara menyeluruh dan mengambil sampel asid deoksiribonukleik (DNA) bagi mengenal pasti bapa bayi itu," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gerik, Supritendan Mahad Nor Abdullah ketika ditemui memberitahu, polis sukar menjalankan siasatan kerana mangsa tidak mahu menceritakan kejadian sebenar.
"Namun, setelah didesak beberapa kali, mangsa akhirnya memberitahu dia dirogol di dalam ladang getah Felda Lawin Selatan ketika menolong bapa tirinya mengutip getah beku.
"Mengikut keterangan mangsa, dia dirogol oleh seorang lelaki memakai topeng muka semasa ditinggalkan berseorangan oleh bapa tirinya yang pergi ke kedai untuk menjual getah beku," katanya.
Beliau berkata, polis juga telah menyoal siasat pekerja-pekerja ladang getah terbabit tetapi gagal menemui sebarang bukti.

No comments:

Post a Comment