Friday, October 29, 2010

Mungkin keliru

SEREMBAN: “Saya rasa mungkin dia (Rita Rudaini Mokhtar) keliru atau tidak memahaminya secara jelas mengenai kaedah Sulh (perbincangan) hingga menyebabkan dia mengeluarkan kenyataan itu,” kata pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan yang juga suami Rita Rudaini, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak, semalam.
Menurutnya, perkara itu sepatutnya tidak timbul jika isterinya memahami mengenai kaedah Sulh, namun pihaknya cuba memberikan penjelasan lanjut dalam masa terdekat.

“Saya akan cuba memberikan penjelasan dalam tempoh terdekat ini kerana ketika ini tumpuan diberikan kepada persiapan menghadapi perlawanan akhir Piala Malaysia, Sabtu ini (esok),” katanya ketika ditemui selepas majlis makan tengah hari bersama pemain Negeri Sembilan.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai kenyataan Rita Rudaini Mokhtar yang disiarkan dalam akhbar ini semalam.

Harian Metro melaporkan Rita mendakwa dirinya keliru dan terkejut mengenai tindakan Aidil yang pergi ke Mahkamah Tinggi Syariah Seremban untuk memfailkan permohonan Sulh, sedangkan mendakwa hubungan mereka berdua kembali pulih dan saling menyayangi antara satu sama lain.

Dalam kenyataan itu juga, Rita mendakwa suaminya berjanji menjaga rumah tangga mereka selain memastikan anak kedua yang dikandungnya berusia tiga bulan dalam keadaan baik.

No comments:

Post a Comment