Wednesday, December 8, 2010

Wanita dakwa sengsara dek mabuk cinta pada bekas 'roker'

KUALA LUMPUR: Disebabkan cintakan seorang bekas anggota kumpulan rok terkenal era '90-an, seorang wanita hidup sengsara selepas menjadi mangsa lelaki terbabit selama hampir empat tahun.
Wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Mas, 30-an tahun, yang juga seorang penggiat industri hiburan mendakwa beliau bukan saja dipukul lelaki berusia 38 tahun itu, malah wangnya habis dikikis sepanjang tempoh mereka bercinta.Mas mendakwa duda anak tiga itu juga bijak bermain ayat cinta dengan wanita semata-mata mahu mendapatkan wang atau pekerjaan.'Sebelum ini, dia berbaik dengan saya kerana saya banyak membantunya mengadakan persembahan selain menyara hidupnya.'Saya juga banyak menghabiskan duit termasuk pernah menjaminnya dua kali apabila ditahan polis kerana kes dadah dan pecah rumah.'Walaupun hidup sengsara kerana dipukul sehingga mengalami kecacatan kekal di jari kelengkeng kanan dan wang dikikis sepanjang mengenalinya, saya masih setia kerana dia sentiasa memujuk serta meyakinkan saya kononnya mahu berubah. Dia pandai bermain ayat-ayat cinta,' katanya kelmarin.Beliau kini mengesyaki lelaki itu ada hubungan dengan wanita lain yang turut menjadi mangsanya.Mas mendakwa, baru-baru ini, pemain gitar itu melarikan semua barang miliknya yang ditempatkan di rumah sewanya di Bukit Jalil, di sini.'Saya tidak tinggal di rumah sewa itu dan hanya menempatkan semua barang saya sementara menunggu kuarters kediaman saya yang disediakan majikan.'Saya benarkan dia tinggal di situ sejak dua bulan lalu selepas dia dihalau keluar pemilik rumah sewanya di Damansara kerana gagal membayar sewa, manakala saya tinggal di rumah rakan.'Selepas saya memperoleh kuarters, dia menghubungi saya menawarkan diri mahu membantu memindahkan barang tetapi barangan rumah seperti TV, sofa, meja makan, almari, peti ais dan mesin basuh tidak sampai kepada saya,' katanya.Menurutnya, apabila memeriksa rumah sewa itu, semua barangannya hilang dan lelaki itu berdolak-dalik untuk memulangkannya.Beliau membuat laporan polis malam kelmarin. -- Harian Metro.

No comments:

Post a Comment