Wednesday, January 19, 2011

Bantulah adik saya - Maryuni


BELUM SEMBUH. Muhamad Hairuman menahan kesakitan ketika menerima rawatan di HTAR, Klang semalam.


KLANG – Dalam keadaan sakit menahan bisa melecur akibat terkena renjatan kabel elektrik dua bulan lalu, Muhamad Hairuman Miskon, 23, hanya mampu mengalir air mata apabila doktor menasihatkan agar kedua-dua pergelangan tangannya dipotong atas faktor perubatan.
Menurut kakak Muhamad Hairuman, Maryuni Miskon, 32, doktor yang merawat adiknya memaklumkan saraf pada pergelangan tangan adiknya telah mati dan kemungkinan boleh mendatangkan mudarat pada anggota badan lain.
Justeru, doktor meminta persetujuan untuk memotong kedua-dua pergelangan tangan Muhamad Hairuman.
“Badannya melecur 35 peratus akibat kejadian tersebut dan setiap hari dia mengerang kesakitan.
“Apabila doktor meminta persetujuan untuk potong pergelangan tangannya, adik saya menangis tetapi apa daya saya kalau itu yang terbaik,” katanya.
Bagaimanapun, menurut Maryuni, mereka masih mengharapkan pandangan beberapa pihak lagi sebelum persetujuan diberi.
“Saya buntu kerana kami bukannya arif dalam bidang perubatan tetapi saya mengharapkan pandangan pihak lain sebelum membuat keputusan.

No comments:

Post a Comment