Friday, March 4, 2011

9.4 juta saman belum dijelas

SH

KUALA LUMPUR – Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Hussin Ismail memberitahu sebanyak 9.4 juta saman masih belum dijelaskan pesalah trafik sehingga kelmarin.

Hussin berkata demikian selepas merasmikan perasmian kaunter saman trafik Polis Diraja Malaysia di Pos Malaysia Berhad di pejabat Pos Besar di sini semalam.

Menurutnya, pesalah trafik kini boleh menjelaskan saman di 703 cawangan Pos Malaysia di seluruh negara yang menyediakan perkhidmatan untuk orang ramai menyemak serta membuat pembayaran selain daripada 153 kaunter yang sedia ada di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), lima di pusat membeli belah dan portal Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)
“Dengan adanya perkhidmatan itu, orang ramai terutamanya penduduk luar bandar tidak perlu untuk ke IPD bagi menjelaskan saman malah boleh berbuat demikian di mana-mana cawangan pejabat pos yang terdekat.

“Bagi mereka yang ingin membuat bayaran di IPD, polis akan membuka kaunter setiap hari dari jam 8 pagi hingga 10 malam sehingga Khamis depan,” katanya.

No comments:

Post a Comment