Saturday, December 24, 2011

UPSI dengar kes tatatertib Adam Adli 9 Januari


Adam Adli
Adam Adli

KUALA LUMPUR: Sesi pendengaran tatatertib pengurusan Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) Tanjung Malim terhadap pelajarnya, Adam Adli Abdul Halim, 21, yang dilapor menurunkan bendera Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak di pekarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), 17 Disember lalu, akan diadakan 9 Januari depan.

Ia bertujuan menyiasat pembabitan pelajar dalam insiden yang mencetuskan kontroversi itu sehingga berlaku dua demonstrasi berasingan di Putrajaya, baru-baru ini.
Notis dan arahan terhadap Adam Adli itu diberikan oleh dua kakitangan UPSI yang turut hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini pagi semalam ketika Adam dipanggil berhubung laporan polis yang dibuatnya pada 19 Disember lalu di Balai Polis Tun HS Lee di sini.
Antara kandungan arahan berkenaan, Adam diminta menghadiri perbicaraan tatatertib ke atas dirinya kerana didakwa mencemarkan imej UPSI sebagai sebuah institusi pendidikan terulung di negara ini dan didakwa menurunkan harta hak milik PWTC tanpa kebenaran.

Sementara itu, Adam ketika ditemui selepas memberi keterangan di IPD Dang Wangi semalam berkata dia akan menentang sebarang tindakan diambil ke atasnya oleh UPSI dan menyerahkan siasatan kepada peguamnya.

“Soal turun bendera itu tidak timbul kerana itu kes lain. Apa yang paling penting, saya hari ini (semalam) dipanggil ke IPD Dang Wangi bagi membantu siasatan terhadap anggota polis yang cuba menumbuk saya dan menghantar mesej ugutan kepada saya,” katanya.

Adam bagaimanapun cuba menyangkal kesalahan yang dilakukannya ketika ditanya pihak media adakah pihak polis turut menyentuh siasatan terhadap kes menurunkan bendera yang dilakukannya. Berita Harian Online | UPSI dengar kes tatatertib Adam Adli 9 Januari:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment