Thursday, January 26, 2012

Rundingan gagal, pilih lembaga siasatan



UMI KALSUM mendukung Nur Amani Nasuha sambil diperhatikan oleh Mohd. Hasmadi selepas mengadakan pertemuan dengan pihak pengurusan Hospital Taiping semalam.


TAIPING - Bapa kepada bayi kudung, Nur Amani Nasuha mahu satu lembaga siasatan bebas ditubuhkan bagi mencari penyelesaian punca anaknya itu yang terpaksa dipotong pergelangan kaki kanannya sewaktu mendapat rawatan di Hospital Taiping pada 1 Disember tahun lalu.

Mohd. Hasmadi, 30, berkata, ia selaras dengan jaminan Pengarah Kesihatan Negeri Perak, Datuk Dr. Ahmad Razin Ahmad Mahir sebelum ini mengenai penubuhan lembaga berkenaan bagi mengenal pasti punca kaki bayi malang itu terpaksa dipotong.

"Demi keadilan kepada anak saya, lembaga siasatan itu perlu ditubuhkan. Saya hargai penjelasan pengurusan Hospital Taiping hari ini (semalam) namun ia tidak cukup memuaskan hati kami sekeluarga," katanya ketika ditemui selepas menghadiri perjumpaan tertutup dengan pengurusan hospital itu di bilik mesyuarat hospital berkenaan di sini semalam.

Perjumpaan yang turut dihadiri ibu bayi itu, Umi Kalsum Baharuddin, 24, bertujuan menjelaskan insiden yang membawa kepada tindakan memotong kaki Nur Amani Nasuha.

Ia dipengerusikan oleh Pengarah Hospital Taiping, Dr. Mohd. Yassin Abdul Rahman.

Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment