Sunday, July 29, 2012

SAH! Anwar Ibrahim Akan Terbang Ke Sabah!



Ketua perhubungan PKR Sabah, Ahmad Tamrin Jaini, mengesahkan bahawa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dijemput untuk menghadiri pelancaran satu pergerakan politik baru oleh dua orang MP BN Lajim Ukin (Beaufort) dan Wilfred Bumburing (Tuaran).

Pergerakan tersebut dikenali dengan nama Angkatan Perubahan Sabah (Sabah Reform Front - SRF).

Tamrin ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan bahawa Anwar akan berada di Sabah pada hujung minggu ini atas jemputan tersebut.

Jelasnya acara tersebut bukan program anjuran PKR mahupun Pakatan Rakyat tetapi dianjurkan oleh dua MP berkenaan.

"Dia telah diberikan penghormatan untuk bersama di dalam pelancaran Angkatan Perubahan Sabah," katanya yang menambah, salah satu program itu akan diadakan di Tuaran dan satu lagi di Beaufort.

Ahmad Tamrin menjelaskan bahawa beliau tidak dapat memberikan komen sebelum ini kerana perkara itu masih merupakan spekulasi.

Bagaimanapun, beliau telah menerima jemputan rasmi daripada kedua-dua MP BN tersebut hari ini, katanya.

"Ini adalah perkembangan yang baik untuk Pakatan. Ini menunjukkan mereka sedia untuk meninggalkan BN dan bekerjasama bersama Pakatan untuk menjatuhkan BN di Sabah," katanya.

Ketua Umum PKR itu tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) sebentar tadi dari Jeddah, Arab Saudi setelah selesai mengerjakan ibadah umrah selama lima hari bersama Presiden, Dr Wan Azizah Wan Ismail, timbalannya, Azmin Ali dan Setiausaha Agung, Saifuddin Nasution Ismail.


Jalan Pulang
 —

No comments:

Post a Comment