Wednesday, September 5, 2012

OMMA: Enam polis Afghanistan bergabung dengan Mujahidin IIA




SARIPUL - Berita gembira datang dari wilayah Saripul, afghanistan utara yang menyatakan bahawa tiga polis Afghanistan bergabung dengan Mujahidin Imarah Islam Afghanistan (IIA) di daerah Kohistanaat, daerah Surkhak.

Mereka menyerahkan seluruh senjata yang mereka miliki kepada Mujahidin.

Sementara itu tiga polis lain yang pulang ke rumah untuk bercuti juga bergabung dengan Mujahidin di kawasan yang sama.

Dalam laporan lain, dua kenderaan SUV musuh dan 11 trak pengangkut bekalan untuk tentera penjajah AS-NATO, berhasil dihancurkan sementara itu 10 pasukan pengawal dan beberapa pemandu terbunuh dan tujuh yang lain cedera dalam serangan Mujahidin yang menyasarkan konvoy logistik NATO yang melintasi daerah Fitawak, daerah Gulistan . Laporan menambah bahawa seorang Mujahid terluka dalam baku tembak.

Mujahidin IIA menyerang pos tentera tentera boneka Afghanistan di daerah Syed Abad, wilayah Wardak, menewaskan dua tentera boneka dan melukai belasan lain.

Sebuah pesawat tanpa pemandu berjaya ditembak jatuh oleh Mujahidin di daerah Chark, wilayah Wardak.

Letupan bom menghentam daerah Darzab, provinsi Juzjan, mencederakan 10 pasukan boneka Afghan yang tengah berkawal di sana. Peristiwa berlaku pada Selasa siang.

Sekurang-kurangnya tiga tentera penjajah NATO tewas dan dua cedera dalam letupan bom yang berlaku di wilayah Wardak.

Seorang tentera boneka tewas oleh tembakan Mujahid penembak tepat di sebuah pos pemeriksaan di daerah Zurmat, wilayah Paktia.

No comments:

Post a Comment