Sunday, December 23, 2012

436 Pasangan Muda Nikah Beramai-Ramai di Gaza





Satu majlis perkahwinan besar-besaran yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kebangsaan bagi Islam rural Sosial telah diadakan di Rafah, di selatan Semenanjung Gaza. Majlis tersebut telah dibiayai oleh Yayasan Sheikh Khalifa bin Zayed Aal Nahyan United Arab Emirate.

Majlis perkahwinan seperti di Gaza diadakan sebagai satu cara untuk mengurangkan kos yang tinggi perkahwinan individu dan diberi subsidi oleh organisasi Islam antarabangsa dan individu-individu dermawan. Setiap pasangan pada majlis di Rafah juga telah diberi $4,000 daripada dana yang disediakan oleh Yayasan untuk kerja-kerja kemanusiaan.

436 pasangan mengucapkan terima kasih kepada Jawatankuasa Kebangsaan Islam dan Yayasan Sheikh Khalifa atas usaha mereka diberkati. Mereka amat bersyukur diberikan keadaan yang 'sukar' dengan beban kewangan untuk menyewa dan melengkapkan kemudahan penginapan.

Keluarga dan kawan-kawan pasangan melahirkan kegembiraan yang besar ketika melihat orang kesayangan mereka menyertai majlis perkahwinan tersebut.Acara tersebut telah dihadiri oleh beribu-ribu tetamu. Pihak penganjur acara itu mengatakan bahawa terdapat skop untuk mengadakan majlis perkahwinan lebih besar di masa depan, yang mungkin boleh mengahwinkan sehingga 1,000 pasangan pada satu-satu masa.
sumber

No comments:

Post a Comment