Tuesday, April 2, 2013

Sekali lagi saya tegaskan, tarik balik semua IC di Sabah." - Tan Sri Bernard Dompok




Dompok menyatakan bahawa kedatangan pekerja asing ke Malaysia terutamanya Sabah adalah baik untuk perkembangan ekonomi tetapi mereka harus mempunyai dokumen pengenalan tulen mengikut saluran yang betul.

Katanya, mereka (pekerja asing) tidak seharusnya datang ke negara ini melalui ‘pintu belakang’ dan secara tiba-tiba mempunyai taraf kewarganegaraan.

“Sekali lagi saya menegaskan bahawa, hanya dengan cara menarik balik semua kad pengenalan rakyat Sabah, kemas kini dan keluarkan kad pengenalan baru kepada mereka yang benar-benar layak menerimanya.

“Dengan cara ini sahaja boleh menyelesaikan masalah yang sudah lama di negeri ini,” ujarnya.

Menurutnya, adalah tidak menghairankan sekiranya Upko akan terus bersuara kepada Kerajaan Persekutuan untuk menyelesaikan masalah itu.

Sumber: Borneo Insider

p/s: Awal-awal lagi Datuk Seri Nazri Abdul Aziz kata cadangan ini sukar dilaksanakan. Tapi, kenapa Kerajaan Persekutuan masih tidak menghiraukan cadangan Parti-parti KDM di Sabah? PM Najib masih lagi tidak bersuara sampai sekarang ? UMNO Sabah pula diam saja.

Ada juga isu PATI DATANG SECARA HARAM tidak di AMBIL TINDAKAN. Malah Di Beri I/C sekiranya sudah 20 tahun menetap di Sabah walaupun sebenarnya masuk secara haram..

 —

No comments:

Post a Comment