Monday, August 5, 2013

Mesej lengkap Syaikh Aiman azh-Zhawahiri mengenai rampasan kuasa tentera di Mesir




Amir Al Qaeda, Syeikh Ayman az-Zawahiri hafidzahullah mengatakan bahawa Amerika kesatuan telah bersekongkol dengan tentera Mesir, sekularis dan kaum Kristian untuk menggulingkan presiden Muhammad Mursi.

"Salibis dan sekularis dan tentera Amerikanisasi telah berkumpul dengan wang dari Teluk dan Amerika untuk merancang penggulingan pemerintahan Muhammad Mursi," ujar Syeikh Ayman dalam rakaman audio berdurasi kurang lebih 15 minit seperti dilansir AFP (3/8/2013).

Pemerintahan Ikhwanul Muslimin (IM) Mesir di bawah Mursi, berusaha untuk menyenangkan Amerika dan kaum sekularis sebanyak yang boleh dilakukan, namun mereka tidak cukup puas dengan hal itu, ujar Syeikh az-Zawahiri yang merupakan kelahiran Mesir.

"Mereka tidak mempercayai itu kerana mereka tidak melupakan slogan IM: 'Jihad adalah perang kami dan kematian di jalan Allah adalah aspirasi tertinggi kami," ujarnya.

"Ikhwan meninggalkan slogan mereka, menggantikannya dengan 'Islam adalah penyelesaian', namun salibis dan sekularis tidak melupakannya," lanjutnya.

"Apa yang terjadi adalah bukti besar kegagalan cara-cara demokratik untuk menegakkan pemerintahan Islam," jelasnya.

Syeikh Ayman juga mendesak IM Mesir dan para penyokongnya untuk meninggalkan demokrasi.

"Saya memberikan nasihat ini kepada siapa pun yang menyokong Mursi. Pertama-tama kita harus mengakui bahawa legitimasi tidak terletak pada pilihan raya dan demokrasi, tetapi terletak pada Syariah, "ujar Syeikh Zawahri seperti dikutip Reuters.

"Saya seru mereka untuk bersatu, membuat aturan hukum Islam."

No comments:

Post a Comment