Saturday, March 8, 2014

Rafizi: PKR sudah fikir 1001 jalan untuk Kajang

MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI
rafizi ramli
Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli
8 Mac 2014


SHAH ALAM - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli menyatakan PR mempunyai pelbagai strategi untuk melawan Umno-BN pada PRK Dun Kajang, 23 Mac ini walaupun calon parti pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak dapat bertanding.

Menurutnya, PKR telah memikirkan '1001 jalan' bagi mengatasi masalah tersebut tatkala Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Saya tanya kamu (peserta konvensyen) sekiranya kamu disekat di satu-satu jalan, adakah kamu terus lari balik ke rumah, atau cari alternatif jalan lain.

"Bagi saya kalau kita kena sekat di satu-satu jalan, kita ikut jalan lain... ini samalah perihalnya dengan situasi di Kajang.

"Sebab kalau hendak ke Kajang ada banyak cara, kalau disekat jalan lebuh raya kita ikut jalan kampung, kalau jalan tidak ada, kita naik helikopter," katanya ketika konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-5 di Pusat Konvensyen Setia Alam, di sini, hari ini.

Tambah Rafizi, pihaknya akan berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan 'Langkah Kajang' bergerak sepertimana  yang telah direncanakan sebelum ini.

"Kita akan bergerak seperti biasa, sebab kalau kamu (BN) dekat kami dengan cara Anwar ditahan, kami ada cara lain," tegasnya.

Konvensyen PR kali ke-5 ini membawa moto Pakatan Membela Rakyat. Turut hadir dalam konvensyen ini pemimpin daripada Pas dan DAP.

No comments:

Post a Comment