Tuesday, May 13, 2014

ADUN Bukit Besi keluar UMNO, jadi wakil Bebas



KUALA TERENGGANU 13 Mei - Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Besi, Roslee Daud mengisytiharkan keluar daripada UMNO dan bertindak sebagai wakil rakyat Bebas.
Roslee yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar, Usahawan, Koperasi dan Kepenggunaan negeri dalam salinan surat bertarikh 13 Mei yang dihantar kepada Bernama pagi ini berkata: “Dimaklumkan bahawa saya dengan ini meletakkan jawatan saya dalam parti berkuat kuasa serta merta."
Awal hari ini, bekas Menteri Besar Terengganu dan ADUN Kijal, Datuk Seri Ahmad Said dan ADUN Ajil, Ghazali Taib juga mengisytiharkan keluar daripada UMNO dan menjadi wakil rakyat Bebas, masing-masing bagi DUN kawasan Kijal dan Ajil.
Surat Roslee dihantar kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan salinan kepada speaker Dewan Undangan Negeri Terengganu.
Semalam Ahmad meletak jawatan sebagai Menteri Besar Terengganu.
Dengan keputusan Roslee menyertai Ahmad dan Ghazali sebagai wakil Bebas, Barisan Nasional kini mempunyai 14 kerusi DUN diikuti Pas (14), Parti Keadilan Rakyat (satu). - Bernama


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140513/po_16/ADUN-Bukit-Besi-keluar-UMNO-jadi-wakil-Bebas#ixzz31Z1oO9eO
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment