Tuesday, May 13, 2014

Anak cari ibu terpisah 55 tahun

WARTAWAN SINAR HARIAN
Anak cari ibu terpisah 55 tahun
Hamidah Mohamad, 
13 Mei 2014
TAIPING - Seorang wanita, Hamidah Mohamad, 56, menyimpan hasrat bertemu ibu kandungnya yang terpisah sejak usianya setahun.

Hamidah berkata, usaha menjejaki ibunya, Khamsiah Ghaffar, 70-an, berdepan pelbagai kesulitan berikutan tiada maklumat yang boleh membantu pencarian itu.

"Saya dimaklumkan ibu berasal dari Slim River tetapi usaha menjejakinya sukar memandangkan tidak mempunyai sebarang maklumat lain.
"Malah, ahli keluarga juga tidak mengetahui apa-apa untuk membantu saya mencari ibu," katanya.
Menurutnya, dia bukan sahaja terpisah dengan ibunya, malah dengan ayah dan seorang kakak.
"Saya tidak tahu cerita sebenar mengenai ibu memandangkan saya hanya diberitahu ibu menyerahkan saya dan seorang lagi kakak kepada ibu saudara sejak usia setahun.
"Sejak itu, saya terus tinggal bersama pasangan Rahmah Abdul Karim dan Yahya Sidek yang kini telah pun meninggal dunia, manakala kakak tinggal bersama dengan ayah,” katanya.
Hamidah yang berasal dari Kampung Pantai Besar Ijok berkata, ketika usaha mencari ibu dilakukan, dia dapat bertemu dengan kakaknya yang sekian lama terpisah.
"Namun, ketika itu saya diberitahu ayah telah meninggal dunia," katanya.
Malah, menurutnya, usaha mencari ibunya pernah dikongsi di media lain sebelum ini, namun tidak berhasil.
"Sudah bertahun-tahun saya cari ibu tapi masih belum berhasil. Walaupun sudah lama, saya masih tidak berputus asa untuk terus mencarinya.

"Saya rindukan ibu dan begitu berharap kami dipertemukan semula.
Saya harap impian untuk bertemu ibu menjadi kenyataan satu masa nanti," katanya.
Orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali Khamsiah diminta dapat menghubungi Hamidah menerusi 013-5192354

No comments:

Post a Comment