Wednesday, August 6, 2014

Abdul Khalid sedia disiasat

Abdul Khalid sedia disiasat2014/08/06 - 06:58:35 AM 
Abdul Khalid dikerumuni wakil media sejurus selepas keluar dari mahkamah di Shah Alam, semalam, selepas beliau selesai memberi keterangan dalam perbicaraan kes rampasan tanah milik YBK Selangor.

Nafi dakwaan tak amanah, dipecat daripada PKR

Shah Alam: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sedia berdepan siasatan dan dihakimi, sekiranya beliau tidak berlaku amanah sepanjang pentadbirannya. Beliau mendakwa, sentiasa berpegang pada konsep ketelusan dan bertanggungjawab sepanjang menjalankan tugasnya selama ini.

“Saya bersedia dihakimi atau disemak, jadi pada saya itu adalah reformasi yang dilalui, maknanya kita percaya pada ketelusan dan bertanggungjawab.

Sedia terima teguran



“Saya (bersedia) menerima segala teguran terhadap kelemahan dan kesilapan sepanjang pentadbiran saya dalam kerajaan negeri tetapi ia perlu dilakukan secara berhemah,” katanya.

Abdul Khalid berkata demikian ketika ditemui selepas memberi keterangan dalam perbicaraan kes rampasan tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) Selangor di mahkamah di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, kelmarin bahawa Abdul Khalid berpeluang mengekalkan kedudukan selaku teraju utama negeri itu sekiranya memb eri p enjelasan lanjut terhadap beberapa isu yang menimbulkan konflik dalaman parti.

Masih ahli PKR

Abdul Khalid turut menafikan menerima surat pemecatan ahli daripada PKR seperti yang tersebar kelmarin, sebaliknya menegaskan yang sehingga kini beliau masih sah sebagai ahli parti itu.

“Saya belum menerima apa-apa surat berkaitan perkara itu (pemecatan). Jadi saya rasa tidak perlu mengulas lanjut mengenai perkara itu,” katanya.

Kelmarin, khabar angin mendakwa Abdul Khalid dipecat kerana enggan meletakkan jawatan bagi membolehkan Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dilantik menduduki jawatan itu.

Sementara itu, mengulas perkembangan semasa mengenai kapasiti air empangan di Selangor, Abdul Khalid memberi jaminan tidak akan berlaku catuan ketika ini.

“Kita sedang merancang langkah perlu untuk mengekalkan paras air semasa untuk tempoh sekurang-kurangnya sebulan lagi,” katanya.

No comments:

Post a Comment