Thursday, November 13, 2014

Pihak Imigresen China Pening Dengan Wajah Wanita Di Sana Yang Berlainan



Beijing: Pembedahan plastik adalah bukan lagi sesuatu yang asing bagi wanita di negara tersebut. Mereka sanggup mengorbankan wang yang banyak di negara jiran iaitu Korea Selatan semata-mata hendak mencantikkan wajah.

Antara yang menjadi isu dan tumpuan ialah apabila mereka pulang dari Korea ke China pihak Imigresen di lapangan terbang akan membuat pemeriksaan pasport. Ini membuatkan pihak imigresen negara tersebut tidak dapat mengenal pasti wajah mereka kerana berbeza dengan gambar di dalam pasport.

Menurut sebuah akhbar tempatan di sana, ada wanita yang baru baik dari pembedahan muka telah di tahan oleh pihak imigresen kerana wajahnya tidak sama langsung dengan wajah gambar asal di dalam pasport.

Perkara ini telah menyulitkan pihak imigresen dn mereka terpaksa membuat pemeriksaan yang ketat  dan terperinci untuk memastikan wanita tersebut adalah warga negara China.

Bagaimana pun pihak berkuasa telah mensihatkan agar mereka memperbaharui dokumen pengenalan diri dan dokumen penting lain bagi mengelak berlaku kerumitan di masa akan datang dan bagi memudahkan mereka pihak hospital dari korea telah mengeluarkan sijil pengesahan pembedahan plastik.-Siakapkeli.com.my

No comments:

Post a Comment